“Жыць – значыць змагацца” – лічыў рымскі філосаф Сэнэка, сучаснік Езуса Хрыста. Біблія мае тое самае меркаванне (Ёў 7,1). Для змагання трэба быць упэўненым у сваіх сілах, каб – так як у прыпавесці Езуса – не кінуць толькі распачатай будовы. Нездарма “мужнасць” (габр. geburah) прыпамінае адно з Божых імёнаў – “Бог моцны” (El Gibbor).
Менавіта на Божай, а не на нашай моцы трымаецца гэты дар, які дае здольнасць адважна і з даверам прымаць нават цяжкія жыццёвыя выклікі.
Што знойдзем у яго “ўпакоўцы”, калі атрымаем? Дар мужнасці мае ўплыў на волю асобы, якая бярэцца за няпростыя заданні з увагі на Бога. Не гледзячы на перашкоды, чалавек здольны вырашаць не вагаючыся. Не перастае рабіць дабро ў цяжкасцях, бо мэтай гэтага дару з’яўляецца нашае і не толькі духоўнае дабро, здабыццё якога звязанае з высілкам.
Знешнімі праявамі гэтага дару з’яўляюцца адвага і вытрваласць, інакш кажучы – рашучасць у кірунку да святасці. Божы дар мужнасці ўдасканальвае нашую чалавечую цноту мужнасці, якая часамі ідзе ў пары з сумневамі. Калі ў выпадку з апошняй рашучасць волі абапіраецца на слушнасці дзеяння пацверджанай самой асобай ці наваколлем, то дар мужнасці матывуе волю перакананнем, што гэтага хоча Святы Дух. Адрознівае іх прагненне выканаць Божую Волю любой цаною. З аднаго боку тут – пачуццё ўласнай слабасці, з іншага – пэўнасць, што трымаецца на даверы Богу і Яго ўсемагутнасці.
Мітрапаліт Мінска - Магілёўскі арцыбіскуп Юзаф Станеўскі